Rosa
11.Ocak.2019, 23:46
Gemi ile Yolculuk - Drama Etkinlikleri
★Yaş Grubu: 60-72 Aylık Çocuklar
★Hedefler: Sosyal-Duygusal Alan
★Hedef 1. Duygularını ayr?m etme
★Kazanılması Beklenen Davranışlar:
Duygularını söyleme
★ Hedef 2. Duyguları denetim edebilme
Kazanılması Beklenen Davranışlar:
Yeni ve alışılmamış durumlara ahenk sağlama
★Hedef 3. Canlılara ve farklı özellikte olan kişilere karşı müspet tavır gösterebilme
Kazanılması Beklenen Davranışlar:
Canlıların yaşama hakkına saygı gösterme
Bilişsel Alan ve Dil Alanı
Hedef 4. Belli durumlarla ya da olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanılması Beklenen Davranışlar:
Verilen bir olayın olası nedenlerini söyleme.
Verilen bir olayın olası sonuçlarını söyleme
Araçlar: Büyük mavi bir örtü
Isınma
Üzgün, mesut romantik yüz ifadelerinin olduğu kartlar gösterilir. Bu ifadeler üzerine konuşulur. Çocuklardan onları mesut eden bir şey düşünmeleri ve bunu hareketleri ile göstermeleri istenir. Üzgün ifadesi için de aynı şey yapılır.
Oyun / Doğaçlama vb.
Büyük bir mavi örtü yere serilir, çocuklara “burası bir deniz, şimdi hep beraber minderleri kullanarak bir gemi yapalım, ben gemiye çıkan merdivenleri yapıyorum vs.” denir. Geminin yapımı bittikten sonra herkes geminin dışına çıkar. ?ef “ben bu geminin kaptanıyım ve birazdan güzel bir deniz yolculuğuna çıkacağız, çok değişik yerlere gideceğiz, şimdi herkes kendisine bu gemide yapabileceği bir i? düşünsün. Düşünenler hareketleri ile mesleklerini göstersinler. Uygun bulduklarım benimle bu deniz yolculuğuna gelecekler” der. Çocukların hepsi mesleklerini gösterir ve gemiye binerler. Bütün çocukların gemiye binmeleri sağlanır. ?ef “herkes işinin başına, gemi denize açıldı, artık gemiden inemeyiz” der. Daha sonra “deniz dalgalanmaya başladı, dalgalar gittikçe büyüyor, gemi sallanmaya başladı” gibi yönergeler kullanılır (deniz olarak kullanılan mavi örtü sallanır). ?ef “şimdi gemimiz bir adaya yaklaşıyor” der. Adada bir inceleme gezisi yapılır, ağaçların içinden yürünür, mis gibi kokan çiçeklerin olduğu bir yere gelinir. Değişik hayvanlarla karşılaşılır. Gemide yiyebilmek için değişik yiyecekler toplanır. ?ef “artık gemiye dönme zamanı geldi” der. Yolda dönerken ?ef “burada uçamayan bir kuş var. Bu kuş sebep uçamıyor, neler yapılabilir?” der. Gelen öneriler değerlendirilir. ?ef “evet çocuklar gemimize geldik, herkes işine dönsün” der ve yolculuğa bir süre devam edilir. Liderin yönergeleri ile gemi karaya yanaşır ve herkes gemiden iner.
Değerlendirme
Herkes mavi örtünün çevresine oturur. Adaya sebep gittiğimiz, kuşun kanadının sebep kırılmış olabileceği, oyun sırasında en çok ne vakit üzüldükleri, ne vakit mesut oldukları vb gibi sorular sorulur.
★Yaş Grubu: 60-72 Aylık Çocuklar
★Hedefler: Sosyal-Duygusal Alan
★Hedef 1. Duygularını ayr?m etme
★Kazanılması Beklenen Davranışlar:
Duygularını söyleme
★ Hedef 2. Duyguları denetim edebilme
Kazanılması Beklenen Davranışlar:
Yeni ve alışılmamış durumlara ahenk sağlama
★Hedef 3. Canlılara ve farklı özellikte olan kişilere karşı müspet tavır gösterebilme
Kazanılması Beklenen Davranışlar:
Canlıların yaşama hakkına saygı gösterme
Bilişsel Alan ve Dil Alanı
Hedef 4. Belli durumlarla ya da olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanılması Beklenen Davranışlar:
Verilen bir olayın olası nedenlerini söyleme.
Verilen bir olayın olası sonuçlarını söyleme
Araçlar: Büyük mavi bir örtü
Isınma
Üzgün, mesut romantik yüz ifadelerinin olduğu kartlar gösterilir. Bu ifadeler üzerine konuşulur. Çocuklardan onları mesut eden bir şey düşünmeleri ve bunu hareketleri ile göstermeleri istenir. Üzgün ifadesi için de aynı şey yapılır.
Oyun / Doğaçlama vb.
Büyük bir mavi örtü yere serilir, çocuklara “burası bir deniz, şimdi hep beraber minderleri kullanarak bir gemi yapalım, ben gemiye çıkan merdivenleri yapıyorum vs.” denir. Geminin yapımı bittikten sonra herkes geminin dışına çıkar. ?ef “ben bu geminin kaptanıyım ve birazdan güzel bir deniz yolculuğuna çıkacağız, çok değişik yerlere gideceğiz, şimdi herkes kendisine bu gemide yapabileceği bir i? düşünsün. Düşünenler hareketleri ile mesleklerini göstersinler. Uygun bulduklarım benimle bu deniz yolculuğuna gelecekler” der. Çocukların hepsi mesleklerini gösterir ve gemiye binerler. Bütün çocukların gemiye binmeleri sağlanır. ?ef “herkes işinin başına, gemi denize açıldı, artık gemiden inemeyiz” der. Daha sonra “deniz dalgalanmaya başladı, dalgalar gittikçe büyüyor, gemi sallanmaya başladı” gibi yönergeler kullanılır (deniz olarak kullanılan mavi örtü sallanır). ?ef “şimdi gemimiz bir adaya yaklaşıyor” der. Adada bir inceleme gezisi yapılır, ağaçların içinden yürünür, mis gibi kokan çiçeklerin olduğu bir yere gelinir. Değişik hayvanlarla karşılaşılır. Gemide yiyebilmek için değişik yiyecekler toplanır. ?ef “artık gemiye dönme zamanı geldi” der. Yolda dönerken ?ef “burada uçamayan bir kuş var. Bu kuş sebep uçamıyor, neler yapılabilir?” der. Gelen öneriler değerlendirilir. ?ef “evet çocuklar gemimize geldik, herkes işine dönsün” der ve yolculuğa bir süre devam edilir. Liderin yönergeleri ile gemi karaya yanaşır ve herkes gemiden iner.
Değerlendirme
Herkes mavi örtünün çevresine oturur. Adaya sebep gittiğimiz, kuşun kanadının sebep kırılmış olabileceği, oyun sırasında en çok ne vakit üzüldükleri, ne vakit mesut oldukları vb gibi sorular sorulur.